20 de jan. de 2018

Kraften i det skriftliga ordet - SUECO

Rio de Janeiro, 20 januari 2018

Jag är Ricardo Oliveira - Den 6 juni 1999 kom jag över en spårvagn med spårvagn på ett trafikskylt. En av kanten, efter att jag hade passerat en stoppad motorcykel på en motorcykel, sprang mot mig att skjuta sin pistol. Tyvärr slog en av skotten mig precis under vänster armhålan och skadade två ryggkotor. I det ögonblicket insåg jag att skottet hade slagit min ryggrad, jag blev paraplegisk. Men jag faller inte av cykeln, och jag flydde, tumlade några minuter senare. Jag var 29 år gammal, mitt liv avbröts på en vacker söndag i solen.

Rehabilitering och övervinning beror på logistik och metodik som används, låt oss se: Antalet inblandade personer, det vill säga de är vänner och / eller familjemedlemmar. Tillgänglighet för dessa människors tid och engagemang. Sats av kvalificerade yrkesverksamma, var och en specialitet. Struktur för förskjutning med egna medel. Investeringar i behandlingsunderhåll; eftersom, utan ekonomiskt stöd, rehabilitering inte är genomförbart. Jag har kämpat för värdighet i 18 år.

Paraplegi är inte en sjukdom, men det är en sjukdom som anses oåterkallelig sedan före Kristus. Ryggmärgen skadad vill ha helande, men vi är tvungna med hopp. - Jag letade efter svar i medicinsk litteratur, självlärd, jag ser på den terapeutiska kloningen av stamceller den enda möjligheten att bota. Min BLOGG: http://leao4ever.blogspot.com - förklarar terapin på ett tillgängligt språk. Experimentella och lovande operationer utvecklas i länder vars nuvarande lagstiftning är gynnsam, jag valdes en gång (Guinea-Humana), men jag saknade ekonomiskt stöd för förskjutningar. Smärta är en individuell upplevelse, det väcker olika känslor hos olika människor. Det finns 1 miljarder människor med vissa funktionshinder i världen, något djärvt och revolutionärt behöver hända. Jag är inte rädd för döden, jag saknar livet.

Den 17 september 2009 drabbades av en ny personlig tragedi, gick en buss upp trottoaren en vårdslös manöver och förstörde min mödosamma landvinningar, drabbades av en lång sjukhusvistelse: 3 år och 6 månader - som utförde flera operationer. Jag tillbringade 3 år och 3 månader badar i en säng. De följder som härrör från denna tragiska episod var allvarligare än själva paraplegin. Så otroligt som det låter, det finns behandling. Jag är 47 år gammal, ungdomligt utseende, järnhälsa, men jag går igenom många svårigheter. Jag är en krigare i en ojämn duell, det är inte rättvist. Om min historia kom till media eller hade en TV-presentatör involverad, hade det redan hänt något. Trovärdighet är vad jag saknar.

Min fullständiga berättelse är lång. - Jag behöver ekonomisk hjälp för att betala för min vårdgivare, den månatliga donation av US$ 468,00 till december 2018 skulle ge mig stor uppmuntran. Jag behöver US$ 9.375,00 för att börja över mitt liv, jag är trött på att spendera lite tid i varandras hus. Jag vet att jag borde skapa kalkylblad som förklarar orsaken till detta, men jag är utsliten av falska löften och / eller fantasifulla kedjor. Jag ber om nytta av tvivel. Jag tillåter inte rutinen att rymma mig, inte heller den rädslan hindrar mig från att försöka. De många ansiktenna av smärta överför den mänskliga essensen.

Tack, Ricardo Oliveira
email ricardomonclair@gmail.com
BLOG http://leao4ever.blogspot.com
CEL (21) 97200-4831 (Endast WhatsApp)
#ricardomonclair

Bank of Brazil
Ricardo Oliveira
Byrån 3521-1
Besparings konto 12136-3 - Variation 51
CPF: 000.831.577-94



Nenhum comentário:

.... a respeito do que aconteceu em outubro de 2022

...a respeito do que aconteceu em outubro de 2022 sábias palavras de um homem que dispensa apresentações. www.ricardomonclair.com #ricar...